duminică, 7 septembrie 2014

Valul de informații ce dezinformează

Capitolul 3

Valul de informații ce dezinformează


Trăim într-o lume plină de paradoxuri, în capitolul 2 vorbeam despre tehnologie și robotizarea populației, iar în capitolul de față vreau sa abordez problema valului de informații ce dezinformează!
Bănuiesc că mulți se întreabă cum un val de informații poate să dezinformeze?! Este simplu, trăim în secolul vitezei, unde tehnologiile avansate ne permit accesul la informații în orice moment și din orice loc, practic dacă am avea un gadget și o conexiune la internet ar trebui sa fim niște oameni informați. Corect, orice lucru nou citi sau învățat contribuie la dezvoltarea noastră personală, dar ce se întâmplă când marea parte a informațiilor citite sunt eronate? Acesta este momentul când un om informat se transformă fără voia lui într-o furnică dezinformată!
După cum spuneam și în capitolele anterioare elita (gândacii care conduc lumea din umbră), dețin și mass media, cel mai simplu canal de îndobitocire a populației și de manipulare!
Ei au făcut un calcul simplu și au observat că peste jumătate la sută din populație are acces la cablu T.V și internet și au folosit aceste canale ca arme de răspândire a celei mai periculoase epidemii din acest secol: incultura!
Oamenii se transformă în furnici atunci când nu reușesc să folosească filtrul! Filtrarea informațiilor pare un lucru simplu, mulți spun că ei știu ce este corect și ce nu, din ceea ce citesc zilnic pe internet sau văd la T.V, dar cu siguranță se înșeală!
A devenit extrem de dificil pentru noi să mai discernem ce este corect și ce nu, deoarece internetul este un infinit de informații, oricine poate scrie orice și oricând, nimeni nu știe cine se află în spatele acelor informații, unele informații sunt corecte altele nu...În această situație ce facem?
Mai mult mediul online are și alte fețe ascunse, printre care și etica profesională! Companiile care activează în  mediul online, unde concurenţa este acerbă, postează pe propiile site-uri sau pe  paginile unor blog-uri, uneori informaţii cu caracter general, confuz şi eronat despre competitori cu scopul de a crea confuzie şi dezinformare. Sintagme precum ,,ţeapă”, ,, neîncredere’’ sau ,,înşelaciune’’ sunt des utilizate  cu scopul de a denigra, în mod voit, imaginea unei companii. 
Dezinformarea ca formă de manipulare devine o cale de succes în România deoarece se observă o afinitate crescută în rândul populaţiei atât pentru informaţiile lipsite de temei – zvonul cât şi pentru discuţiile aprinse dintre interlocutori. Orientarea persoanelor spre egocentrism şi negativism este utilizată de anumiţi indivizi în scopurile proprii, manipulând opinii şi păreri.
Atunci când indivzii ajung să considere prostia o plăcere, elita se poate considera norocoasă deoarece scopul lor malefic a avut succes! Este cel mai grav lucru să trăiești în mediocritate și să îți placă acest lucru.
„Din păcate, nevrednicia şi obtuzitatea lumii contemporane nu sînt simple impresii. Semnele unui climat favorabil dezvoltării mediocrităţii apar la tot pasul în societăţile postindustriale şi în cele "mimetic" postindustriale (în genul României). Nu este vorba despre o conjuraţie de tip comunist, în care incapabilii şi neisprăviţii îi dau la o parte pe oamenii de ispravă. Ne aflăm în faţa unui fenomen mult mai complex. Mediocritatea postmodernă se dezvoltă pe fondul mondializării economiei de piaţă şi al prăbuşirii sistemului de valori tradiţionale. Încet dar sigur, devine condiţia fundamentală a "omului recent", o "valoare" pe care o cultivă în mod consecvent. A fi mediocru este o calitate necesară integrării individului în Sistem.” – Sclavii fericiți de Ovidiu Hurduzeu
Am ajuns la concluzia că unii oameni nu vor să își depășească condiția, deoarece este mai simplu să fie în rândul lumii! Exisă totuși acea categorie de oameni care merge împotriva valului, este greu, valul e puternic și te izbește de multe ori de nisipul plin de scoici și pietre, dar într-un final satisfacția că poți pluti deasupra celorlalți este enormă.

Source: disinformation

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu