marți, 16 septembrie 2014

Proza schimbării

Capitolul 10 - Anexă
Proza schimbării


Zac întins pe un pat, scrijelind cu unghia peretele mucegăit. Totul îmi este familiar, aşternutul de sub mine e rece, eu sunt rece, iar orice sursă vie de căldură nu mai există. Văd în jurul meu sertare pline cu oameni morți, ca într-o morgă, dar nu, eu sunt acasă, vechea mea casă. Preferam morga, aş fi înţeles măcar de ce mi-e frig.
Se face noapte și alerg prin camere imaginându-mi că sunt într-un film de groază. N-am luat-o razna, doar m-am plictisit. Sunt paznicul unui cimitir din care nimeni nu vrea să renască.
 E trei dimineața și eu nu știu ce să fac, privesc în gol într-un colț al camerei. Aștept ca ceva să mă scoată din transă. Caut gândurile dispărute cu înfrigurare, încălzit de o febră sinistră. Le găsesc pierdute și goale, resemnate ca mine. Deschid fereastra și privesc spre cer, o lumină îmi intră în ochi. Un luceafăr mă cheamă la el încercând parcă să mă salveze de ceva!
Realizez că sunt într-o relație complicată cu viața.  Deocamdată aștept cuminte, la rând, să fiu îmbrăcat. N-am vrut să intru. Puteam să jur că înăuntru, pe masă, o parte din mine murise deja.
Simt nevoia să strig, sentimentul de neputință mă obligă să renunț, tot ce odată am iubit acum s-a transformat în scrum. Încep să strig cât mă țin puterile, dar nimeni nu își dă silința să mă asculte, acest sentiment de frustrare întărește în mine dorința de răzbunare.
Mă aude și pe mine cineva? Voi ăștia în costume negre care vă tot holbați la mine sunteți surzi?
Nimeni nu e surd, toți aud ce spun, doar că lipsa lor de curaj i-a transformat în statui și este prea târziu pentru ei să mai poată face ceva! Mi-am propus să îi ajut...
Am început cu soldățeii din copilărie, aliniați pe trotuar. Apoi cu pisica din curte, legată de gard. Acum exersez cu oameni. Într-o cameră rece. Toţi mă ascultă fără să clipească. Le recit, le spun poveşti. Uneori fac glume. Proaste. Umorul meu îi lasă rece.

 Am înteles și eu, într-un sfârșit, să nu iau nimic cu mine. Las chiar și câteva organe aici. 

Source: Morgue





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu